Tuesday, December 21, 2010

Kerata Api owhhh kereta api

As Salam..mendung je ari ni..sama macam mood aku mendung ja..huhu ni semua gara2 ditinggalkan kereta api haha..kesian kt aku semalam, hasrat nk balik kampung naik kereta api tak kesampaian sebab aku hanay terlewat 5 minit je..aduhhh pengajaran bagi aku, masa takkan tunggu kita kan..ceritanya begini, kelmarin aku p KL sebab nak amik barang-barang dengan pos motor kesayangan aku tu..lepas ja selesai urusan pos motor, aku pun p la dok rumah akak aku kat kajang dulu sementara tunggu malam sebab tiket untuk aku balik kg pukul 9.15 mlm naik kat KL Sentral. aku pun p rest2 badan dulu sebab malam nak berjaga lagi..aku kalau naik kereta api memang xleh nak tidor..sebab lampu dalam tren tu terang sangat..dalam pukul 6.30 tu aku sempat lagi la layan citer kegemaran aku n syg aku iaitu cita seribu kali cinta..tengah2 syok layan cita tu, akak aku mai tukaq siaran plak, dia buka cita indon, Cinta karina..frustnye aku..tiba2 dia mai tukaq siaran plak..tapi xpalah tu rumah dia aku xleh nak buat apa la.aku pun layan jelah cita indon tu..habis ja cita tu aku pun siap2 la mandi n solat pa semua sebab kul 8 tu aku nak keluar la p stesen komuter kajang tu.. jam pukul 7.50 mlm dah, akak aku dok siap lagi sebab dia keja sif malam.. maklum la org pompuan lambat sikit siap.. aku dah risau dah sebab tkut lambat..dari kajang p kl sentral dekat 30 minit gak naik komuter tu.. 8.10 baru kami keluaq dari rumah dia..tera nak sampai dalam 10 minit gak la kt stesen ktm kajang tu.


sampai ja aku terus p kt kuanter beli tiket..aku tnya pakcik jual tiket tu, Ekpress Langkawi xberhenti kat kajang dah ka, pak cik tu kata dak, pastu dia tanya aku beli tiket dah ka?aku kta dah beli, pastu dia kta awat xp kl sentral terus, dia kata sempat ka ni, sebab dah lewat dah time tu..dalam hati aku sempat kot sebab ari tu sempat ja..dengan harap kereta api di tunda laa sebab selalu gak dia tunda masa..aku pun terus p kt seberang stesen sbb aku nampak komuter dah mai..aku pun lari laa ingtkn sempat naik, elok ja aku naik tangga nak p seberang sana, komuter tu jalan..aduhh terlepas dah..dalam hati risau dah sebab komuter berikutnya pukul 8.40. confrim sampai kl sentral 9.15.. tren aku plak 9.15... aku risau dah dok tengok jam ja..elok pukul 8.45 tu komuter sampai..aku pun naik laa..dalam hati aku, awat la komuter ni jalan slow ja, macam nk turun lari ja haha.. aku asyik tengok jam ja masa dalam komuter tuu..lepas 6 stesen aku pun sampai kt kl sentral tu aku pun lari la naik lift tu dengan bawa 2 beg yang berat..aku terus p kt pintu berlepas..sampai ja kt situ aku tengok orang dah sikit, dalam hati mesti tren dh berlepas..aku pun tanya abg yang jaga tu, dia cakap dik tren baru ja jalan...


YA Allah dalam ati aku, tensionnya...aku terlambat 5 minit ja..aku pun p kt kuater tiket tnya kot2 ada tiket untuk p butterworth sebab aku leh naik bas untuk balik kedah..kak jaga kaunter ckp ada untuk tempat tidoq ja RM67 . mahal tuuu last2 aku amik keputusan nak p bukit jalil cari tiket bas..aku pun naik balik komuter tu pastu turun kat stesen bandar tasik selatan, pastu tukaq p naik lrt star..baru leh p bukit jalil tu..aku berpeluh2 bawa beg yang berat tu..aku sampai kt bukit jalil tu pukul 10 mlm.elok ja turun dari stesen tu ulat tiket mai bertalu-talu nk jual tiket..aku buat xtau ja..sebab bahaya beli tiket kt ulat ni..aku pun p kt kuanter bas tranasional, p tanya dia cakap ada lagi tiket bas kul 11 mlm, tapi bas double dekker, aku xsuka naik bas tu sempit sangat..aku tnya pukul 12 mlm semua dah penuh..aku pun beli jugak laa..dia suh p tunggu kt plaform
12, mak ooiiii jauh nya plaform 12 tu..dah la beg berat...aku gagah jgk laaa..sampai kt sana bas xda lagi, aku pun order la burger dulu sebab lapaq.


.sementara aku tunggu bas, aku call mak aku nak gtau aku nek bas..sebab kna tinggal dgn keta api..mak aku bising jgk laa hehe.. tahan jelah...tunggu punya  tunggu pukul 11.15 baru bas mai..aku pun naik la cari tempat aku, aku dapat duduk tingkat bawah, dok sorg plak tuu best ja tidoq..haha.


aku pun terus tertidoq bila bas dh gerak sbb letih kot..sedaq2 dah smpai alor staq pukul 5 pagi..nak balik rumah terus xda org ambik, terpaksa tunggu sampai bas yan mai..pukul 6.45 baru bas mai...elok ja dkt nak sampai rumah aku, aku pun tekan loceng, cilaka punya driver, dia berhenti jauh dari jalan nak masuk rumah aku terpaksa la aku jalan kaki plak..dah la bawa beg berat...memang dugaan betul laaa..sehari sebelum p kl aku dh diuji..pakcik yg jual tiket tu bagi salah tarikh..terpaksa la aku beli lain sbb nk tukaq mmg dh xleh...Ya Allah...sengguhnya hamba mu ini sabar menghadapi ujian dari Mu....    

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...