Tuesday, December 27, 2011

Sampai Disini Saja

Terima kasih....
Terima kasih kerana datang dalam hidup ini walaupun hanya seketika...
Terima kasih kerana memberi senyuman sentiasa terukir dibibir disaat mula mengenali kamu...
Terima kasih kerana mengembirakan diri ini walaupun bukan untuk selamanya...
Terima kasih atas layanan yang diberikan sepanjang perkenalan kita..
Terima kasih kerana sudi menjadi kawan saya yang tahu sampai bila...

Sampai masanya...
kamu pergi dari hidup ini....
aku masih belum mengeri apa salah ku....
ada dosa ku kepada kamu....
kamu berubah dalam sekelip mata...
hilang kemesraan yang pernah kamu berikan suatu ketika dahulu...
kamu menjadi seolah orang asing dalam hidupku...
tetapi sebaliknya buat insan yang kamu rapat...
kamu boleh gelak ketawa..beramah mesra....seperti mana kamu pernah lakukan dalam hidup ini..
aku binggung......

Hati kamu bukan buatku...
mungkin sebab itu lah semuanya berubah...
aku tahu siapa aku....
masih tercari-cari kehidupan...
sebaliknya kamu sudah memiliki semuanya....
andai itu lah alasan kamu.....
aku terimanya walaupun ia amat menyakitkan...
mugkin aku tidak layak untuk berada disisi kamu.....
kerna ramai disekeliling kamu memiliki segala galanya...

Mungkin....
aku perlu pergi dari hidup kamu....
membuang perasaan ini sedalam dalamnya....
dan membuka pintu hati ini untuk orang yang begitu menyanyangi diri ini...
aku akan cuba terimanya.....
walalupun mengambil masa.....
yang sanggup bersusah senang dengan ku...
disaat aku perlukan kekuatan....

kini...
aku sedar siapa kawan susah dan senang....
kawan susah sukar untuk dicari...
terima kasih atas segalanya.....
mungkin tiada jodoh antara aku dan kamu...
tapi ingatlah... sekali kamu kehilangan....
kamu pasti takkan menemuinya lagi...
dan apabila kamu sudah jumpa insan yang benar-benar kamu suka...
ikatlah ia dengan kejujuran dan kesetian,
jangan biarkan ia pergi lagi...
tapi kamu harus ingat....
jika kamu merasakan ia amat baik untuk kamu..padahal ia buruk buat kamu..
dan kamu merasakan buruk buat kamu...
padahal ia akan mencantikan hidup kamu...
janganlah kamu memandang rupanya, hartanya...
sebaliknya pilihlah agamanya..budi bahasanya kelak kamu pasti bahagia...

Akhirnya...
aku memohon seribu kemaafkan diatas segala ketelanjuran kata2 ku pada kamu...
maafkan diri ini andai menyusahkan hidup kamu...
maafkan diri ini kerana menyukai diri kamu...
maafkan diri ini kerna menyanyangki kamu...
maafkan segala-galanya...
terima kasih terima kasi terima kasih....

Nurkilan : Insan Kecewa

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...