Saturday, December 3, 2011

Wahai Merak ku....


Merak .....
Mungkinkah kita dapat bersatu......
Ku ingin hidup bersama kamu..
Tapi....
Aku hanya seekor gagak rimba.....
Yang mengharap perhatian dari seekor merak kayangan...
Aku ingin kau tahu......
bahawa aku mula menyukai dirimu.....
Ia hadir dalam dalam diam....
Tapi aku tahu dirimu mencari yang lebih baik dari ku...
Yang akan membuatkan dirimu lebih sempurna....

Merak.....
Ku ingin kau tahu...
Andai aku bisa menyentuh dan mengambil hatimu...
Aku ku tanam sedalam-dalamnya dalam hati ini..
Agar ia sentiasa berada dalam hati ini...
tiada siapa yang mampu  mengambilnya lagi...
biar menjadi sebahagian dalam hidupku...
dan aku ku bawa ianya pergi bila Ilahi menjemputku...

Merak....
Ku ingin kau tahu...
Aku ingin mengambil mu menjadi halal untukku...
bila sampai waktunya ku ingin kita bersatu...
dua hati menjadi satu...
membina mahligai impian ku bersama kamu
mengecap kebahagiaan dalam suasana penuh syahdu...

Merak...
Aku tahu dirimu sudah di miliki...
namun aku akan tetap terus menanti.....
dan terus menanti...
aku percaya pasti suatu hari nanti....
kita pasti akan bertemu kembali...
andai itu ketentuan Ilahi...

Merak…..
Andai dirimu masih samar dalam membuat keputusan…
Dekatkanlah diri mu pada Maha Pencipta memohon jalan penyelesaian…
Tapi andai perlukan pergorbanan….
Aku akan berkorban untuk dirimu agak engkau dapat mencapai kebahagian…
Aku tahu siapa aku….
Tidak layak untuk bersaing dengan merak kayangan..
Gagak hanya gagak..tak bisa menandingi merak kayangan,
Biar itu semua hanya menjadi impian…
Yang akan menjadi kenangan……

Merak…
Ku ingin kau tahu..
Andai suatu hari nanti tiada lagi insan ini di bumi ini…
Ku ingin engkau tahu…
Pertemuan dengan mu dalam alam ni….
Memberikan aku seribu kenangan yang abadi…
Andai tiada lagi gelak tawaku lagi suatu hati nanti…
Usah lah engkau tangisi….
Mungkin bukan di alam ini kita bersatu hati….
Mungkin kita akan bertemu di syurgawi…
Menjadi bidadari syurga yang indah dalam hidupku nanti..
Kerna disana hidup kita akan kekal abadi….

Merak…..
Akhir sekali ku ingin kau tahu…..
Walau siapa pun pilihanmu…
Aku hanya mendoakan yang terbaik untuk kamu dan jodohmu…
Walaupun berat untuk hati ini menerima ketentuan itu…
Namun aku pasti ada kisah disebalik apa yang berlaku…

Merak….
Ku ingin kau tahu..
Ku tulis ini bukan untuk meminta simpati…
Bukan juga untuk menguris hati…
Tapi sekadar untuk meluahkan apa yang terbuku dihati..
Agar bisa aku luahkan agar kamu mengerti…
Keikhlasan yang ada dalam hati ini…
Maafkan andai diri ini banyak melukai hati..
Yang baik datang dari Allah dan yang buruk datang dari kelemahan diri ini..

Merak…
Akan ku tunggu mu…..
Walaupun ianya hanya sia-sia….
Namun aku percaya…suatu hari nanti…pasti aka nada sinar baru..
Maafkan diri ini sekali lagi…


Hasil karya : Muhammad Al Nasuha

Ku Ingin KAMU...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...