Monday, October 25, 2010

telah sampai waktunya..


salam..diam tak diam dah hampir 3 tahun aku di University Malaya ni..minggu ni adalah minggu2 terakhir sesi kuliah aku..tinggal selangkah ja lagi aku nk mengengam segulung ijazah aku yang telah lama aku idamkan..lepas ni pasti aku akan merindui semua kenangan manis n pahit aku sepanjang berada di UM ini..terlalu banyak kenangan yang tak boleh aku lupakan dan pasti aku akan ceritakan kenangan itu kelak bila aku mempunyai anak..UM banyak memberi aku ilmu yg berguna untuk aku gunakan untuk menempuhi alam kerjaya nanti.. sebelum ini best je tengok senior2 aku konvo n pakai baju jubah.rasa tak sabar pulak..tp kita hanya merancang..Allah swt yang akan tentukan semuanye.harap semuanya berjalan dengan lancar..ajal maut ni kuasa DIA so kita tak mampu nk halang..aku cuma berdoa dipanjangkan umur aku, mak, abah n semua ahli keluarga aku supaya depa dapat melihat dan berbangga dengan pencapaian anak n adik mereka..dulu mak aku pernah cakap.klu boleh dalam keluarga kita, bagi la ada sorang masuk U..akhirnya doa ibu aku termakbul jgk..sebab anak dia yang bongsu ni berjaya jejak kaki kt menara gading..ibu bapa mana yang tak gembira tengok anak dia masuk U.. Mak..cheq dah buat yang terbaik untuk mak n abah..cheq akan balas balik budi mak n abah sepanjang membesarkan cheq sampai sekarang ni..cheq tak kan lupa pergorbanan mak n abah tu..aduhhh terkeluaq loghat utara plak hehe.. bln 11 ni exam aku yang terakhir semoga aku dapat jawab dengan baik sebab nak jaga pointer takut jatuh plak..nnt susah nk minta keje kalau pointer tak ok..lepas habis exam, aku kena bersedia untuk buat latihan internships plak..masih blur lagi ni nk bt kt mana..tempat dah ada cuma tak nk pilih yang mana..tkut tersilap pilih plak nnt..naya oooo haha.. apa pun kt mana aku bt internship pun aku kena bersedia dari sekarang..tiba sudah masanya aku nk praktikan apa yang telah aku belajaq dari pensyarah aku..semoga aku mampu untuk menghadapinya...chaiyok2....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...