Sunday, June 5, 2011

hati menyendiri lagi...

kau hadir dikala aku kesepian...
hadir dengan membawa harapan...
mengejar segala impian...

namun kini....
segalanya berubah dalam sekelip mata...
berubah kerna keegoaan....
semuanya hancur dan musnah....

tapi....
aku tetap disini....
tak guna untuk menangisi...
tak guna untuk meratapi...
tak perlu bersimpati....

mungkin....
sampai disini saja semuanya...
aku harus bangun semula...
mengejar segalanya...
yang pasti..semuanya sudah tidak sama....

Oh Tuhan......
dugaan apakah yang kau berikan kepada hamba MU ini...
kuatkanlah hati ku ini...
untuk menghadapi setiap ujian dariMu...
kau jadikanlah aku seorang insan yang mempunyai hati cekal...
bersemangat dalam menghadapi segala musibah dan dugaan Mu...

cahaya.........
kau sinarilah semula hidupku ini...
kau tunjukkan kepada aku jalan kebenaran......
bawalah aku yang dalam kegelapan...
menjalani hidup dalam sinar cahaya darimu...

Ya Allah.........
kau berikan aku CINTA.....
kau temukanlah aku dengan insan yang MenCintai Mu Ya Allah...
kau buka kanlah pintu kasih sayang dalam diriku untuk mencintai hambaMu Ya Allah...
aku tak ingin bersedih lagi dengan cinta....

Wahai diri.........
kuatkanlah hatimu....
tabahkan dirimu.....
usah biarkan masalah merosakan dirimu....
yakinlah bahawa...setiap yang berlaku..
ada hikmah disebaliknya........

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...