Monday, May 16, 2011

Kini ku Tahu...

Assalamualaikum...dengan rasa penuh dukacita..dengan penuh rasa hiba..aku gagahkan diri ini untuk menaip segala apa yang ku rasakan dalam hati ini...senyum dibibir tak semestinya semua indah..kadang-kadang pahit juga turut terpalit..dalam aku berusaha untuk berjuang dalam mengharugi masa hadapan..kini aku seperti hilang arah tuju...disebabkan perkara-perkara yang telah ditentukan sejak azali lagi..aku pasrah menerima segala dugaan yang Engkau turunkan kepada hamba mu yang kerdil ini..

Jauh dari sudut hatiku untuk pergi meninggalkan orang-orang yang tersayang...tapi apakan dayaku...aku hanya merancang..tapi Allah SWT juga yang menentukan setiap apa yang berlaku..semua ini ada hikmah disebaliknya..
tapi hanya satu yang ingin ku harapkan..agar aku bisa untuk membahagiakan orang-orang yang aku sayang sebelum semuanya berakhir dalam hidup ku... aku ingin melihat orang-orang berada dekat dengan ku tersenyum riang...hingga terpancar sinar dari mata mereka..saat itu lah paling bahagia dalam hidupku..

Dalam tak sedar hampir 5 bulan sudah aku berada dikampung tercinta..terasa sedih bila terpaksa pergi meninggalkannya..aku pasti akan teramat merindukan semuanya...aku berharap aku akan berkesempatan untuk merasainya lagi...andai tidak.akan ku jadikan memori ini sebagai sesuatu yang terindah dalam hidupku.. mungkin semua ini akan berkakhir tidak lama lagi...sebelum ku pergi..aku ingin katakan bahawa..hidup mati ku hanya untuk ALLAH...Kasihku untuk Rasulullah S.A.W...Rinduku hanya untuk kedua IBU BAPA ku...

Maafkan segala silap salah ku.....halalkan makan minum ku...aku merapat sembah menyusun sepuluh jari memohon ampun dan maaf sekiranya dalam tempoh perkenalan yang singkat dengan diri ini..aku telah terkasar bahasa, terguris kata..maafkan aku...sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah..yang buruk itu datang dari salah dan silapku...salam takzim..........wasalam




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...