Saturday, July 2, 2011

Pertemuan Dan Perpisahan

Pertemuan...........
pasti ada perpisahan...
pertemuan yang indah...
pasti akan ada perpisahan yang mendukacitakan..
kenapa mesti ada perpisahan...
hanya Dia yang mengetahui segalanya..

Kini...
aku terdampar kesepian...
mencari arah tuju yang sebenar setelah kehilangan...
meneroka pelusuk ruang untuk mencari kebenaran..

Mungkin....
aku hanya seorang penumpang...
hanya menumpang untuk memenuhkan ruang yang kosong...
melengkapkan ruang yang sukar di isi oleh orang..

Jika....
hari ini aku terdampar kesepian di bumi Allah ini..
aku redha dengan kehendak mu wahai Ilahi...
kerna aku pasti ada sinar yang akan menanti...
janji Mu adalah pasti....

Pasrah....
dengan ketentuannya...
mungkin aku bukan diciptakan untuk dia...
ku mohon pada Mu Ya Allah....
berikanlah aku kekuatan untuk menghadapinya...
Tunjukkan aku jalan yang benar...
agak aku tidak salah lagi untuk memilih...
Amin.. Ya Rabbal Alamin...........

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...